Followers

Monday, June 10, 2013

Pulau Perhentian Kuala Besut Terengganu


Baru-baru ni saya n the geng ofice telah pergi mesyuarat pegawai n kewangan di sebuah pulau yg dinamakan Pualau Perhentian...........heheheheeheheh.....skema ayat kan...kan......
Kitaorg seramai 30 org la........aku tak pernah pun rasa nak gi pulau.........sebab bila kita bayangkan kita naik bot n duduk di tengah laut tak nampak darat.........waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......mmg tak dapat dibayangkan.......sebenarnya mmg aku tak berapa setuju nak buat meeting kat pulau nie......tapi disebabkan bos aku suker dgn adventures ni....adventures lah sgtttttt..........dia pun mmg beria2 nak buat kat pulau.........pada mulanya aku mmg tak nak pergi......tapi nak bagi alasan apa kat bosssss........kang kena label melanggar arahan pulakkkkk......nak tak nak pergi jelah..........sbb budak2 budak kata naik feri besar....so takdelah takut sgt kan....hahhahahahaha

Sampai2 jeti.....tunggu org2 yg tak sampai lagi.......sambil cuci mata tgk minah n abg salleh.........heheheheheheh sambil tu snap2 picture.........




pastu feri sampai....feri apa.......tu namanye bot.........oh tidakkkkk........nasib baik bot besarlah jugak......bukan bot kecik tuuuuu.....nak tak nak naik lah jugak kan.....takkan nak guling2 kat situ tak nak naik........sambil control cun....kuang2...........

nak gi ke pulau perhentian ambil masa lebih kurang setengah jam........tapi bot kita org naik tu....ambil masa 20 minit nak sampai kat pulau perhentian..........lajuuuu giler....terhentak2 bot tu kena ombak......tapi org bot tu kata ombak tak tinggi ...klu ombak tinggi mahu nye lagi kuat hentakan itu n air2 akan memercik kena kat baju n muka.......hahhahahahahha............kita org buat hepi2la....nak hilang rasa takut.........hahhahahahhaha.....sekali bot tu "leper" adoiiiiiii nak tercabut lutut tahan rasa takuttttt....hahhahahahha...klu aku jatuh kat tgh laut nieeeee.........eeeeeeeeeee.......klu dtg jaws ke....mcm2 dok pikir......:P



gatalnyeeee nak gambar dgn abg salleh......huhuhuhuuu



Lega dah sampaiiiiiii............tu kat tgh lautttt....birunye air laut......cantik sgtttt

View dlm Room.......kecik jea.......tapi oklah selesa.......Sha Ri La Resort......Pualu perhentian kecil

On the way nak gi Long beach.......cantik sgt pantainyeeee......tak tercemar lagiiiii.......pasir nye halusss....pantainye landai tak mnjunam....mmg selamat mndi kat sini.......you all bayangkan kat tgh laut2 tu....paras air masih paras dada saya lagi.........tapiiii kat tgh laut tu sejukkk...kat tepi2 ni panasssss airnyeee
Long beach ni jugak tmpat org putih berjemur......penuh sotong2 kering bersidai....macam2 ada....nak gemuk ke kurus ke.....selonggok ke....slim mlim ke........hahahhahahahahha
aktiviti diaorg mlm hari kat sini........jadi mcm pub.......penuh arak.....muzik yg kuat...menari2......beromen2.....tapi yg sedihnye......org melayu pun ada jugak terselit.........mmmmmmmmmm...........tu pun dari cerita kawan2 yg gi waktu mlm.........aku tak gi waktu mlm.......sbb ko org tahu tak...nak gi sini naik bukit pastu turun bukit....dgn semaknye...gelapnye.....takdok keje lah nak gi sekodeng org beromen........baik tido dlm bilik....hahhahahahahha.......


Biasalah tak bestlah klu tak bergambar........huhuhuhuhuhu


pemandangan kat sini mmg cantikkkkkk....sesuai tuk org nak kan ketenangan.........tuk org honeymoon mmg molek sgttttt.............sunyi n sepi.......takde org kacau........

Meeting 1 hari jea.........with My Bff..........

Berbeza sgt warna air laut yg kiter selalu pergi tu dgn yg kat pulau......


Ni mandi kat pantai dekat dgn resort kita org........tajam giler batu.....sesuai tuk aktiviti snorkelling..........aku tak sampai 10 minit berendam......aku naik dah.......kaki aku kena benda tajam.......sakitnyeeeee berdenyut2.......adoiiii nasib baik tak apa2.........mlm tu ada sambung meeting pulak




Aku suker sgt gambar nieeee

Aktiviti sebelum balik.......kiter round trip kat pualu perhentian dulu........

paulau perhentian ni ada perhentian besar n kecik......kita org duk kat pulau perhentian kecik........so kita org naik bot mengelilingi pualu....... gi kat pulau perhentian besar ......macam2 ada.....banyak resort2........


The geng......


Bot-bot.......


Aktiviti snorkelling.......hanya 2 org dari kami je turun menikmati keindahan dasar laut.....yg lain2 semua dah comel2 pakai baju nak pulang.....huhuhuhuhu


suker ngatttt


time bot berhenti nak turun n tunggu org snorkelling......tuhan saja yg tahu betapa peningnya akuuu.......tulah dinamakan mabuk laut......taubat nak pergi lagi..........aktiviti candat sotong mmg tak blh pergi klu gini gayanyeeee


ikan2....cantik2.....


kincir angin rasa nye......tak ingat dah.....


Ok itu saja yg saya nak kongsikan cerita saya kat pergi ke pulau  perhentian...........takut2 pun sampai jugak kat pulau....niat di hati klu blh nak gi pulau redang pulak.......hehehehehehehhehe.........mmg best trip ke pulau nie....enjoyyyyy........n 1 pengalaman yg manis untuk diingat...............peaceeeeee