Followers

Tuesday, January 26, 2010

Beli-beli di Cosway......

You all pernah dengar Cosway tak.....aku minat gak dgn barang2 cosway...tapi tak jadi ahli lagi.....aku hanya kirim kat kawan aku jea.....sbb dia jadi ahli........so dikesempatan gaji nie...aku telah membeli barang2 cosway........barang rumah n mainan syasha......jom tgk n kongsi kegunaan barang2 tersebut......



ni pewangi bathroom....supaya toilet ku berbau wangi.....


Kitchen cleaner......supaya dapur ku bersih berkilat2...dan bila aku tgk dpur yg cantik aku ada mood nak masak.......:P


ni tuk kemudahan aku menggosok baju.....supaya baju yg digosok senang dan berbau wangi.....tak payahlah renjis2 pakai air....huhuhuhu


untuk menghilangkan kekotoran dibaju...sesuai tuk baju yg berwarna...tak menjejaskan warna......

mainan syasha.........supaya syasha cepat pandai mengeja dan mengira...hehhheheheh


mula2 tue mmg main......lama2 entahlah.....




Ariani Boutique di Terengganu....................


Boutique Ariani....


Best...best....best....Ariani Boutique di Kuala Terengganu.........Aku dan kawan2 yg seangkatan sehati sejiwa dlm bab2 membeli nie....telah pergi melawat kat ariani boutique....kita org pergi time rehat yeaaa.....Pada hari gaji lah jugak telah diadakan perasmian boutique nyeeee...pandai sungguh tauke ariani memilih tarikh pembukaan...kuang..kuang......nasib baik aku tak terpedaya.......byk gak lah setan yg menghasut bila masuk ariani boutique nie......dan aku nyaris2 terbeli sampai 10...hahahhahahha.......tapi datanglah pari2....yg berkata jangan membazir......huhuhuhu......last2 aku beli sehelai saja...hehehhe.....itupun aku kongsi dengan kawan aku.......buy 1 free 1.......

tgk manusia2 sampai kat luar boutique pun ramai lagi...........


Banner.....


Ramainyeeee org2.......

pilih kak jangan tak pilih....

antara tudung2 yang ada.....


ha....ni lah si pari2 tue.....hehehehhe


aik....nurse pun ambik peluang gi......


tudung printed....


Kalau bercakap pasal harga nie....mmmg berpatutan lah...murah dari harga biasa.......ada 30% .....70%....90%....diskaun.....buy 1 free 1....buy 1 free 2....macam2 ada.......manusia yg datang jgn cakaplah......bersesak2 sungguh....berlaga punggung....berlaga bahu....semua berlaga.....so faham2 jelah.....nak memilih pun tak tenang......pening kepala2.....sbb tue lah aku ambik sehelai jea........ye ke??huhuhuhuhuh........


harga yang ditawarkan....


nak bayar pun satu hal jugak......penuh org


Tapi yang bestnyee masa hari pembukaan nie........Duta nyeee datang.....sapa lagi klu bukan Ekin Mawi........Ekin jea datang...mawi tertinggal kat KL.......huhuhuh.......apa lagi bergambar lah aku n kawan2 ku.......dengan Ekin nie.......Comel gak Ekin nie......so cute.......tapi kurus jea ekin nie......sesuai sgt pakai tudung gitu.........lembut jea cakap......kira oklah ekin nie...takdelah tergedik2 klu org nak ambik gambar dgn dia......huhuhu


nak bergambar pun kena ambik no.....hehehehhe


at last dapatlah 2 org nieee......bergambar dgn ekin


aku suka.... sbb jurugambar tak bertauliah aku nieeee......ambik gambar punyalah lama......


Aniza n Ekin......

aku jelous sungguh tgk gambar nie.......cantikkan....sbb aku yg ambik gambar nie.....heheehhe



esklusif ariani....harga....ketar rasa nak sebut.....


ambik peluang....

sebelum berangkat pulang....

Balik dari ariani masing2 kelaparan tapi jam menunjukkan waktu rehat sudah tammat.........terpaksalah membatalkan hasrat tuk makan nasi ayam yunan......ingatkan kenyang makang tudung.....huhuhuhuh.......bagi rakyat jelata terengganu yg belum pergi ke Ariani boutique.....marilah kita sama2 gi tuk menghabiskan duit yg ada..........sale nie sampai 5 Februari jea rasanye........so apa lagi Terjah...........





Sunday, January 24, 2010

Besday...........









Custom Birthday Card




Hepy besday to me...hepy besday to me...hepy besday to me.....hepy besday to me.......Allah selamatkan aku...Allah selamatkan aku...Allah selamatkan syuzi.....Allah selamatkan aku.........yehaaaaa........aku dah berusia 29 years......alamak dah nak masuk 30 tahun.........huhuhuhuhuhu.......Disebabkan keharijadian aku nie sblm gaji...so tak dapatlah nak celebrate.......takde duit ma.....Sempena besday aku nie...aku nak wish kat diri aku sendiri:

Semoga aku diberikan kesihatan yang baik.....
Semoga aku dimurahkan rezeki....
Semoga aku mendapat kebahagian dunia dan akhirat
Semoga Allah memberikan aku kesabaran dalam menjalani kehidupan yg penuh onak dan duri.........

Amin...



Monday, January 18, 2010

Ada 2 perkara pasal syamil




Sebelum syamil berusia setahun...ada 2 perkara baru tentang syamil........

first syamil dah pandai jalan.........boleh dah syamil jalan......skang nie banyak jalan dari merangkak......so aku kenalah pergi cari selipar baru tuk syamil...supaya syamil leh jalan2 kat luar.....:).........

second syamil dah ada gigi........baru tubuh sebatang kat bawah...tapi nampaknyee ada 2 lagi batang gigi yg akan tumbuh kat bahagian atas........fuh......pasni kena tgk lah ada org menjerit kena gigit....huhhhuuuhh......

klu bab bercakap nie.......syamil lambat lah sikit......tapi klu dia nangis ada gak terdengar dia panggil ayah.....ibu lak blm terdengar2 lagi.........syamil nie suka main dgn bola.....jadi dia akan panggil ball tue...bak....sblm tido bak.......bangun tido bak.......huhuhuhhuhh




puas nak ambik gambar gigi.......tak nampak jugak......



nampak gambar lidah terjelir jea.......





apa syasha n syamil buat?




Cuba teka apa kaitan almari baju nie yg tunggu masa nak roboh nie.....dengan tajuk saya............jeng2....



macam kenal jea.......


la...anak-anak ku.........


ish..ish..ish.....dah takde tempat lain nak main..sampai dalam almari pun dijadikan tempat bermain.......kalau korang semua nak tahu......almari tue sepatutnyeee abg aku nak masuk dalam tempat pembuangan sampah.....tapi sebelum dibuang syasha pulak jadikan tempat dia bermain.....dengan adik2 sekali dia paksa letak dlm almari tue......siap ada tilam .....ada bantal......ada tempat penyidai kain........habis dia khabar kat org "syasha ada bilik baru"........almari tulah dia kata bilik.....hahahhahahhh.....habis mandi dia pun masuk dlm "bilik".....pakai baju...mekap2.....lepas tue baru keluar dlm "bilik"......syasha...syasha.....syasha.....ada 1 hari tue....siap tido dlm "bilik"........tak caya......tgk nie................


nyenyak pulak tido.......siap selimut lagi


nilah penyidai kainnye........

Nampaknyeee ibu n ayah kena fikir tuk buat bilik lain khas tuk syasha...huhhuhhuhhu...........penin...penin.......fulus...fulus...fulus.....:P





Bubur Asyura Terengganu

Cuti minggu lepas mother in law aku telah mmbuat bubur asyura bersama dengan geng2 seangkatannyee........buat 1 kuali jea.......sebelum aku dtg trg aku mmg tak pernah makan dan tengok bubur asyura nie......yg aku tahu bubur lambuk.....tue pun time bulan puasa.......so sempena selama 5 tahun aku menetap di bumi trg...nie.....aku kenalah gak tahu pasal bubur asyura nie......sbb nnti klu org tanye aku leh jawab...hehhehehhe.......:p




dapat snap pic selepas semuanyeee selesai.....huhuhuhu...tulah pondok buruk kesayangan hubby aku........comel tak :P

Bubur Asyura ialah bubur yang dibuat dengan pelbagai campuran ramuan pada 10 Muharram iaitu pada Hari Asyura. Bubur Asyura mesti mempunyai 10 jenis ramuan, jikalau lebih atau kurang, maka bubur tersebut bukan Bubur Asyura. Setiap negeri, terutama negeri-negeri di semenanjung Malaysia, mempunyai Bubur Asyura yang berlainan rasa dan ramuan. Hal ini, menyebabkan pelbagai cara untuk membuat Bubur Asyura.

Jenis bubur Asyura

  1. Jenis manis - Lazimnya di utara Semenanjung Malaysia.
  2. Jenis berempah dan mengandungi daging - Lazimnya di pantai timur Semenanjung Malaysia.
  3. Jenis seperti bubur lambuk yang mengandungi pelbagai ramuan seperti pisang, kacang hijau dan lain-lain - Lazimnya datang dari Singapura.


Disinilah lokasi membuat bubur asyura.......hahahhaha


Pada hari MIL aku buat asyura nie aku tak dapat nak tgk...sbb.....hehehheheh..biasalah cuti hujung minggu....zzzzzzzzz.......so kau sempat lah kacau sikit jea......aku pun tak minat nak mkn bubur asyura nie.....sbb baunye sungguh menyengat hidung......tapi aku leh makan bubur asyura yg k.anida buat....alah kwn aku 1 ofis......sbb dia punya bubur asyura tidak berbau rempah......kira blh masuk lah kat dalam tekak aku nie......Nak tahu resepi bubur asyura nie......ni dia aku dapat dalam internet...huhuhuhu

Bahan-bahan:

1 kg beras
1 kg bawang merah(1/2 kg dikisar ,1/2 kg dijadikan bawang goreng)
1 kg gula
1 kg daging
1 ekor ayam [potong kecil]
2 kg santan
250 gram kacang hijau
500 gram ubi keledek
250 gram kerisik
5 batang serai
5 cm halia
5 ulas bawang putih
6 sudu besar rempah asyura [rempah khas untuk bubur asyura]
Garam secukup rasa

Topping/Hiasan
kelapa goreng
isi ikan hancurkan]
telur dadar [hiriskan]

Cara Membuat:

1. Masakkan beras, kacang, keledek,daging dan ayam sehingga lembut dan hancur.
2. Kisar bawang merah, bawang putih, halia dan serai.
3. Masukkan dalam rebusan beras dan daging tadi.
4. Masukkan rempah, kerisik, bawang goreng dan santan.
5. Masukkan garam dan kacau sehingga rata dan masak pekat.
6. Tuangkan dalam loyang atau bekas kecil.
7. Sejukkan dan boleh dihidangkan

Taraaaaaa...nie dia bubur asyura yg siap untuk dimakan.......












p/s: bubur asyura diatas yg MIL aku bagi smpai skang ada dlm peti ais umah aku...smpai bila nak duk dlm tue aku pun tak tahu..........any idea??????hehhehehhe

Futsal di malam sabtu..............

Hari Jumaat lepas........aku n anak2 teman hubby aku gi main futsal.......kat gong badak........mula2 tue rasa malas gak...tapi....disebabkan anak2 ku dah pukul 10 pun tak tido lagi.......aku pun angkut lah ank2 ku gi tgk ayah dia main futsal.........ramai jugak org kat situ...nasib baik ada tempat duduk........abis main futsal kita org pun balik.....time to sleep......zzzzzz





syasha n syamil leka tgk org2.....


kakak minum sorang2.........tak bagi pun kat adik........sian adik :(


posing jangan tak posing........model air kotak



padang futsal


main jgn tak main.......



Friday, January 15, 2010

Aku sudah jatuh hati...............

Chewah...tgk tajuk jea...dah cukup mendebarkan........bukan jatuh hati pada manusia2 di muka bumi nie......tapi jatuh hati pada tudung......ala...pattern tudung trend skang nie........skang nie aku paki tudung gitu jea....tudung2 bawal aku....aku simpan dlm plastic jea......bukannye apa.....tudung mcm nie senang pakai dan digayakan kemana saja.....bagi akulah.....so aku nak kongsi dgn kawan2 blog ku...mengenai tudung trend skang nie.............jom tgk koleksi2 aku yg ada......





Kalau kat trg nie....macam2 nama yg diberi kat tudung2 nie......antaranye yg aku tahu.....ariani, dezahra, zehra, dnories, ZnZ, Tengku, N7 dan lain2 lagi.
nie Tudung Ariani......mula2 sekali aku beli tudung mcm nie........yg bestnye tudung ariani corak2nye lain dari yg lain.........esklusif org kata......mahal jgn cakaplah......klu hubby aku dgr aku nak beli ariani msti dia akan senyum2........snyum banyak makna.......aku sempat beli 2 jea....blh botak kepala lakiku.........huhuhuhuhu




Tdung Dezahra.........ni antara tudung yg mahal selepas ariani........kainnye mmg ok sangat.....sedap sgt pakai.......aku suka pakai tudung yg kain lycra......klu kain thai silk kureng sikit......sbb thai silk tak tahan lasak......cpat rosak........





nie tudung namanye......d'norish......comel gak..sedap pakai....murah pun murah.........





yg ni pulak tdung ZnZ.....klu korang semua nak tahu tdung ni antara yg famaus kat trg, kainnye pun ok n sedap dipakai...dan berpatutan dgn harganyeee......



ini bermacam-macam nama ada....Tengku.....Zehra.....N7..n 798.......bolehla....ok gak klu nak pakai...kira terletak gak lah kat kepala....huhuhuhu.......rasa mcm tak cukup jea warna yg aku ada....nak tambah lagi blh tak hubby........hehehhehehe.......aku juga rajin cari dlm internet koleksi2 tudung yg mcm nie.....korang leh tgk www.zahra-fashion.com ........n untuk org2 trg...leh la gi kat blog stokisnyeee www.psf77-shoppe.blogspot.com.......klu nak letak manik kat kedai zehra at Pulau Kambing Trg...mmg berpatutan harganyeeee.....mcm pattern ada.....




p/s: time aku ambik pic nie.....aku tgh takde keje.....ank2ku sudah tido.....laki ku juga tido.....bila lagi mahu jadi model tudung....huhuhuhuhu....jgn mare aaaaaa.....