Followers

Sunday, December 27, 2009

mari main masak2............

Hujung minggu yang baru berlalu nie.........macam biasalah aktiviti..lepas bangun tido......gi cari makanan....disebabkan mak mertua aku yg disebelah rumah tak menyediakan makanana pagi makan kami anak beranak pun gi lah makan kat kedai.......huhuhuhuhu...nak masak..rasa malas pulak.......gi pekena nasi minyak n roti canai kat warung pok noor......kenyang2...balik makan pagi.....gi jemur kain......lepas tue apa lagi kemas rumahlah.........sapu sampah......kemas mana yg tak kemas.......almaklumlah rumah aku nie tukang bersepahnye ramai.......tukang mengemasnyeeee....aku sorang jea........terutamanye...si kecik syamil......suka menyelerakkan barang yg berada di atas...semuanye dia bawak turun ke bawah.....contoh macam majalah ke album ke......aku susun kat atas rak.....tak sampai 20 minit tgk ada dah kat bawah.....keje sapa lagi syamil syarafuddinlah............hish...hish.....abis mengemas masuk dapur lak.....time ni si kecik tue tidolah.......klu tak tak leh buat keje.........menu hari nie.......nak masak butter prown.....fuh nama jea dah sedap didengar...huhuhuhu.....aku blaja dari mak aku........so buat pertama kalinye aku telah mempraktikkannye........jadi ke......jeng2.....bolehla.......cuma agak berminyak sikit.......n mak aku kata letak butter aku gi tibai letak planta.........huhuhuhuhu......menu seterusnye......kailan masak ikan masin......menu nie mmg selalu dah masak......lepas tue masak sotong sambal tumis.......n menu yg wajib...ikan goreng........disebabkan hari tue aku ada kerajinan....aku pun potong lah buah2han kecik tuk dijadikan rojak.....kuahnye ambik yg dah siap jea..........mak mertua aku pun...malas nak masak.........dia pun menumpang lah makan ramai2 kat pondok yg dibuat oleh abg aku.......baik punye menantu .......hahhahahhaha........abis memasak........ada baca yassin kat umah mokde....bersebelahan dgn umah mak mertua aku.........abis baca yassin dalam kul.......04.00pm...balik umah....rest...rest...rest...fuh penat rasa.....rasanye...penat duk umah lagi dari duk office........sbb kat umah aku sorang je dok buat keje kat umah......akulah jaga anak........abg aku busy wat keje lain......tension...tension.....tak ambik tahu apa jadi kat umah dia nie.........rasa nak nangis pun ada....waaawaaawaaa.......padan muka aku......sabor...sabor...sabor....second day cuti rutin macam semalm gaklah.....tapi hari nie makan kat umah jea.......tgh mcm biasa masak......menu tuk hari tue......tomyam.....singgang sotong (sbb abg aku tak suka tomyam)....goreng tauge..ikan goreng.......makan beramai gak dgn mak mertua sekeluarga....sekian oklah....jom kita layan tgk gambar.......tapi aku tak sempat nak ambik gambar pondok..yang mmg tak cantik tue......hahhahahhahahha


menu hari jumaat


butter prawn

sotong sambal tumis.....

kailan ikan masin

desert...rojak buah


menu hari sabtu


tauge goreng kunyit

tom yam

singgang sotong





No comments: