Followers

Tuesday, January 27, 2015

HELLO 2015!

Hari ni tiba2 je rasa nak bukak blog.....pastu rasa nak tulis new entry......biler bukak blog ni....n tengok balik entry lama2 rasa seronok...betul la org kata blog nie umpama diary....kadang2 kita tak ingat peristiwa tu...tapi biler ada dicatatkan di blog...baru la kiter ingat.....hhehhehehe.......sekian entry kali ni....saya belanja satu gambar yea......huhuhuhu

Thursday, October 24, 2013

Kelebihan Dan Hikmat Ayat Seribu Dinar







Ayat 2 dan 3 surah At-Talaq atau lebih dikenali sebagai‘Ayat 1000 Dinar’ merupakan ‎amalan yang masyhur dalam hal berkaitan rezeki dan perlindungan diri. Ramai ‎yang mengamalkan ayat ini untuk tujuan meminta agar Allah SWT mengurniakan kemurahan ‎rezeki, kemudahan danpenyelasaian masalah. Tetapi haruslah mengamalkannya secara beristiqamah.
.
.

Hikmah Ayat 1000 Dinar.

Sesiapa mengamalkan ayat ini Insya’Allah akan:‎
‎1. Memperoleh kemurahan rezeki yang tidak disangka-sangka.‎
‎2. Mendapat jalan keluar dari segala masalah dan kesulitan.‎
‎3. Mendapat perlindungan dari segala musibah dan bala bencana seperti peperangan,‎kezaliman dan bencana alam.‎
‎4. Jika berperang Insya’Allah tidak akan cedera atau binasa kecuali telah sampai ajal.‎
‎5. Allah akan menunaikan segala hajat dan memberi kemudahan dalam setiap urusan.

Sejarah Dinamakan 1000 Dinar‎

Pada zaman dahulu ada seorang pedagang lelaki yang bermimpi didatangi Nabi Khidir. ‎Pedagang itu kemudian diperintahkan untuk bersedekah wang sebanyak 1000 dinar. ‎Setelah tiga kali mengalami mimpi yang sama pedagang itu mula berfikir bahawa mimpi ‎yang beliau alami itu adalah benar. Pedagang itu pun ‎bersedekah wang sebanyak 1000 dinar, seperti yang diperintahkan. Setelah itu, sekali lagi pedagang tersebut ‎bermimpi bertemu Nabi Khidir. Lalu Nabi Khidir pun mengajarkanlah akan pedagang ‎itu ayat 2-3 surah at-Talaq untuk diamalkan. Lalu beramallah pedagang dengan ayat ‎berkenaan.‎
.
Sehinggalah pada suatu hari pedagang tersebut ingin pergi berdagang ke suatu tempat ‎yang lain dengan menggunakan jalan laut iaitu menaiki kapal. Di tengah pelayaran ia ‎dilandaangin taufan yang sangat dahsyat. Apa yang boleh dilakukan oleh pedagang itu ‎hanyalah bertawakkal pada Allah sambil terus menerus membaca akan ayat yang telah ‎diajarkan Nabi Khidir.
Akhirnya kapal yang beliau naiki pecah dipukul ombak, semua ‎penumpangnya kembali ke alam baqa kecuali pedagang tersebut. Apabila telah reda ‎angin, beliau mendapati dirinya terdampar di tepi pantai sebuah ‎negeri bersama barang dagangannya yang tidak rosakwalau sedikitpun. Sambil menadah ‎tangan mengucapkan syukur ke hadhrat Allah SWT, beliau sedar dan insaf akan kebesaran ayat ‎yang diamalkannya itu. Lalu padagang itu mengambil keputusan untuk tinggal di negeri ‎tersebut.‎
Tinggallah lelaki itu di negeri yang baru, berdagang dan berniaga dengan penduduk ‎negeri, disamping terus mengamalkan membaca ayat 2-3 surah at-Talaq, sehinggalah ‎beliau diangkat menjadi raja di negeri tersebut (rezeki yang tidak disangka-sangka). ‎Begitulah kisahnya, sehinggalah sekarang ini ayat yang diajar Nabi Khidir itu digelar ayat ‎‎1000 dinar.‎
.
.

Pendapat Ulama’

Memang kita tidak boleh menafikan kelebihan ayat 1000 dinar. Para ulama’ menganjurkan supaya mengamalkan ayat ini untuk memperolehi kejayaan atau keuntungan. Walaupun terdapat perselisihan dan tentangan dari para alim ulama’ akan kelebihan dan kesahihan sumbernya, kerana tidak ada dalil dari al-Quran atau hadis.
Begitu pun beramal dengan ayat-ayat Allah tidak akan merugikan sesiapa bahkan Allah SWT akan mengurniakannya dengan kelebihan yang banyak.
Apabila diperhatikan kepada makna setiap ayat, memang tepat dan benar bahawa ayat ini amat penting untuk diamalkan oleh setiap umat Islam, agar lebih tinggi kebergantungan seseorang itu kepada Allah SWT dalam setiap tindak tanduk dan perbuatan.
Ayat tersebut mengandungi dua pengajaran iaitu supaya kita bertaqwa dan bertawakkalkepada Allah dalam semua urusan rezeki dan kebergantungan. Hanya Allah yang Maha Berkuasa menentukan rezeki dan jalan keluar dari sebarang masalah dalam hidup setiap hambaNya.‎ Jika keyakinan itu disematkan dihati dan fikiran maka sudah tentu Allahlah tempat penentu kesudahan.

Amalan

Ramai yang menghafal ayat ini untuk dibaca dimasa-masa yang sesuai, seperti selepas solat dan ketika berdepan masalah. Tidak kurang juga peniaga menggantung atau menampalkan pelekat ayat 1000 dinar ini di premis perniagaan mereka, dengan harapanperniagaan bertambah maju. Walaubagaimana pun jika sekadar menampalkan ayat 1000 dinar ini di premis perniagaan, tapi solat tidak dikerjakan, amalan tidak jujur dalam perniagaan terus dibuat atau sebagainya, ini tidak bermakna kita mengamalkan ayat 1000 dinar.
.
Tujuan menampalkan pelekat itu hanyalah sebagai cara supaya kita selalu beringat untukbertaqwa dan bertawakkal. Begitu juga kalau kita baca ayat ini beribu-ribu kali dalam sehari, sedangkan kita tidak bertaqwa dan bertawakkal, itu juga bukan cara yang betul mengamalkan ayat 1000 dinar.
Sebenarnya ayat seribu dinar adalah sebaik-baik doa untuk segala masalah. Walaupun begitu banyak doa-doa lain untuk perlindungan diri dari musibah dan ketika susah. Tetapi tidak ramai yang mampu menghafal banyak doa-doa yang khusus untuk sesuatu tujuan tersebut.
Sewaktu dalam kesusahan dan dalam keadaan darurat, ada kalanya kita terlupa, apakah doa yang hendak dibaca. Yang sebaik-baiknya ayat seribu dinar yang mudah dihafal dapat dibaca. Ayat seribu dinar merangkumi kesemuanya untuk mendapatkan rezeki yang banyak, melindungi diri dari bala dan musibah serta perlindungan dari syaitan, jin dan iblis.
.
.

Hikmat Dan Khasiat Ayat Seribu Dinar


‘Yang sakit akan sembuh, yang hitam akan putih, yang keruh akan jernih’.

  1. Ayat ini jikalau diamalkan setiap kali lepas solat sebanyak 3 X, Insya’Allah akan beroleh seribu faedah.
  2. Sesiapa yang beramal ayat ini Allah ta’ala akan mengadakan baginya jalan keluardari segala kesulitan, Allah ta’ala akan memberi rezeki yang banyak dengan tidak di sangka-sangka dan Allah Ta’ala menyampaikan segala hajatnya, dengan beramal bersungguh-sungguh dan yakin kepada Allah, terlindung segala daripada bala di darat dan di laut.
  3. Jika dibacakan kepada orang yang sedang sakit sebanyak 3 X dan dihembuskan kepada si pesakit itu dan di jampi pada air sebanyak 3 X diberi minum, Insya’Allah si pesakit akan sembuh.
  4. Jika mengalami masalah berat, seperti kesusahan kerana kezaliman orang-orang tamak, huru-hara dan peperangan yang ditimbulkan oleh musuh-musuh Negara. Beramallah selalu dengan ayat ini selepas solat fardhu, mudah-mudahan segala kesukaran mendapat perlindungan dari Allah Ta’ala.
  5. Jika bertempur menentang musuh, tidak binasa disebabkan terbakar, tidak lutdengan pukulan besi dan tiada mudaratdari sebarang benda yang bahaya. Hendaklah mengamalkan ayat ini dan bertawakkal kepada Allah SWT.
    1. Baca ayat ini sesudah solat lima waktu,
    2. Baca ketika hendak tidur tiga kali,
    3. Baca ayat ini ketika hendak keluar rumah sekurang-kurangnya tiga kali.
.
Selepas mengetahui hikmat ayat ini, eloklah diamal, dihafal dan difahamkan maknanya sekali sebagai bekalan kita ketika menghadapi segala kesusahan dan kesengsaraan yang tidak kita jangkakan di masa mendatang.


Tuesday, October 22, 2013

Kelebihan Vitamin C Shaklee




Perasan tak kat botol Vitamin C 500mg Shaklee tertulis perkataan Sustained Released(pelepasan masa)?..Apa maksud vitamin C ni bertindak mengikut pelepasan masa? 

Sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C dan ianyadirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita tadi. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifatlarut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi.Namun apabila kita demam dan selsema, dinasihatkan anda mengambil dua biji vitamin C iaitu sebiji waktu pagi dan sebiji lagi waktu malam. Selain itu vitamin C itu digalakkan agar dipatah dua sebelum ditelan. Untuk apa ya? Ianya untuk memastikan vitamin C itu merembeskan kesemuanya vitamin C 500mg. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa.





sekilas fakta, Shaklee Sustained Release Vita-C 500mg was the first sustained-release vitamin C supplement to use all-natural plant gums and waxes to release pure, protection vitamin C gently and continuously. It's made from all natural vitamin C sources (citrus fruits).Vitamin C membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan,kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan,membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi,membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka,membina kalogen untuk kulit yang sihat,bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan,meningkatkan penyerapan zat besi





Monday, October 21, 2013

Vitamin C Sustained Release kembali lagi...............

Jom pm/whatsapp sy untuk mendapatkan supplement Vitamin C yang selama ini ditunggu oleh semua org......best price akan diberikan......

Perbezaan Shaklee (dengan Vitamin C yang ada di pasaran)
  • Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam.
  • Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.
  • Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren.
  • Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg..Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C..( elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dr cepat teroksida dan merosakkan sel)
  • Ada dalam bentuk yang boleh dikunyah
  • Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan.dilepaskan kedalam system tubuh secara perlahan mengikut keperluan.
Siapa perlukan vit c? - perokok, org yg mudah stress sebab stress akan memusnahkan vit c dlm badan, org yg makan pil perancang sebab pil perancang jugak akan serap vit c dan akibatnye vit c akan musnah cepat dlm badan, org yg nak cantikkulit atau yg ade masalah kulit berjerawat atau eczema perlukan vit c utk membina kolagen kulit yg sihat dan perbaiki tisu kulit, semua org yg inginkan kesihatan yg baik sebab vit c menyokong sistem imun dlm badan dan mengurangkan demam selsema yg berpanjangan..sebab tu dlm family wellness ade termasuk vitamin C antara vitamin yg perlu diambil utk semua org kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi keadaan.


Antara pengalaman saya dan rakan-rakan dengan Vitamin C sustained release 500mg :

pengalaman saya : resdung dan alahan saya Alhamdulillah dapat di control dengan sangat baik, selsema, demam yang semakin berkurangan yang menunjukan peningkatan yang bagus utk antibodi saya lebih2 lagi saya ade asthma, resdung dan mengambil pil perancang keluarga.

pengalaman siti sharina : Masa baby saya (2 bulan) dapat jangkitan demam campak besar. Sehari saya makan 2 biji (masa tu rasa nak makan 10 biji jerr so that demam dia cepat baik) alhamdullilah demam cepat surut infact dia tak high fever pun. Bekas campak cepat kering dan parut yang lubang2 tu pun Nampak dah beransur hilang.. dan satu lagi bila anak nak pergi cucuk 1st thing mama telan vitamin C 2 bij dulu.

pengalaman Noor syuhada : Masalah utama sejak dari kecil ialah penghadaman tak lancer, gusi berdarah setiap kali gosok gigi, sekarang dah takda lagi. Bila breastfeeding anak, dan anak terkena selesema, dengan pengambilan vitamin c, selesema anak sangat cepat kering dah pulih.

AMARAN!
- 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin c!
- Keresahan / stress akan percepatkan penyusutan vitamin c
- Kontraseptif, pil penahan sakit dan pil perancang antara pil yang akan menyusutkan vitamin c yang banyak
- Terlebih dos vitamin c (melebihi 12 biji sehari) akan menyebabkan sedikit cirit birit


TAHUKAH ANDA??

- haiwan menghasilkan vitamin c mereka sendiri seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg vitamin c sedangkan manusi tidak dapat menghasilkan vitamin c. Tambahan pula, vitamin c larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu utk kita mengambil vitamin c setiap hari kerana vitamin c tidak memberi kesan toksik. 

- Setiap hidangan buah-buahan membekalkan 45-60mg vitamin c. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin c yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah ranum. tetapi kandungan vitamin c tersebut akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.


Pm/whatsapp
Syuzie 1004442
0199492811

Saturday, October 19, 2013

Vitamin untuk tambah berat badan...........






Dalam dunia ni ada bermacam2 jenis manusia..gemuk..kurus.....sederhana dan lain2 lagi.......sebagai seorang wanita mmh kiter tak lari lah dari semua tu.....biler dah berkahwin ada yg semakin gemuk....ada pulak yang semakin kurus....macam saya.....sebelum kawin saya kategori kurusla....biler dah berkahwin pun masih kategori kurus......tapi sejak saya melahirkan anak kembar...badan saya mmg semakin kurus dan kecut....hahhahahahaha.......maybe sbb saya penat melayan karenah2 anak2...tambahan saya pulak bekerja dan rumah saya pulak jauh dari tempat kerja.....so selera makan pun tak berapa ok...tapi klu balik s.alam....mmg selera mkn saya ok.....ialah makan masakan emak kan......SEDAP!!!!.......hihihihihi





Cer tengok gambar ni......ai tak lalu nak menengoknye........serupa tiang lampu.....klu laki tengok pun lari......nak peluk pun tak sedap.....huhuhuhuhuhu




Klu gemuk macam ni pun laki tgk pun rasa susah hati jugak.......ish.....klu peluk tak muat rasa tangan.....adoila.....hahhahahhaha



 haaaaaa...klu body mcm ni semua org nak......betul tak.....hiihihihihihihi....biar dah beranak pun tapi body tetap maintain mcm nie.......huhuhuhuhu


 So saya ada jalan penyelesaiannye........Jom kiter makan supplement...semestinya dari SHAKLEE........:)


Untuk tambah berat badan atau nak gemuk ni, cadangan vitamin yang sesuai ialah:

MEALSHAKES

VITAMIN B
VITALEA

TRIAL PACK (30 hari) juga AVAILABLE untuk vitamin B & Vitalea 


Di bawah ini adalah contoh jadual pemakanan 


Pagi (Sarapan) :
Makan pagi (terserah, nasi goreng or nasi lemak or ape2..janji mesti ada daging/ayam /telur/ikan)
Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu Mealshake)
mkn bcomplex (1iji).vitalea 1 biji(dgn plain water)

Brunch :
Makan roti, Minum susu 1 gelas

Siang /lunch:
Makan siang yg bergizi seperti biasa-nasi plus lauk ayam/ikan/daging..takyah byk2..

Tea time :
Makan roti, Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu mealshake)

Makan Malam
(sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur..nasi +lauk..sikit2 pun takpe..takyah byk2.janji mkn)..mknvitalea 1 biji lagi

10 menit sebelum tidur :
Makan roti sekeping.. Minum susu 1 gelas

RULES
exercise sehari 10 minit paling kurang...takyah exercise berat..angkat botol air mineral yg 500mlm tu..isi air dlm tu.. angkat mcm angkatberat...angkat turun..pahtu skipping ke..or ape2 exercise utk bina muscle Jgn mkn junk food dan ikut jadual ni selama sebulan.




Mari kiter tengok khasiat setiap vitamin nie.........
meal shake - membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. rasanya sedap mcm milk shake kat McD.


vitalea - membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

vit B complex - mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.





The Choice is Yours,

I'm Your Shaklee Independent Distributors

Syuzie 1004442
0199492811

Monday, October 14, 2013

INFO : Kesuburan: cadangan suplemen, jadual ,tip

Disini saya nak berkongsi cadangan supplement bagi pasangan yang berkahwin tetapi belum lagi dikurniakan cahaya mata......sama ada bagi pasangan yg belum ada anak atau yg ingin menambah anak tapi belum dikurniakan rezeki........Insyaallah kiter perlu berusaha dan allah yang menentukan segala2nya........


Isteri
 ESP
Vitalea
B com
Vitamin C
Alfalfa (hanya option terutama yg sakit bila bersama)
GLA jika period tak regular

Suami

 ESP
Vitalea
B com
Vitamin C
Vitamin E
Zinc

Bagi pasangan yg ada penyakit thalasemia atau apa shj alahan....tidak boleh mengambil vitalea.


Yang penting kita harus berdoa+solat hajat. Banyakkan zikir. Supplement ni untuk membantu dan salah satu usaha kiter......Dan bagi yg benar2 inginkan cahaya mata...harus mngambil full pack......kenapa ya? sebab vitamin ambil masa utk repair sel, sekurang2nya 90 hari.


Bagaimana pengambilan supplement Shaklee boleh membantu merawat masalah kesuburan (infertility) ini?

Vitamin Asas
(1)Vita-Lea (Multivitamin)
(2)Vitamin C
(3)B-Complex

Adalah vitamin asas, dan tunjang utama untuk kesihatan badan.


Vitamin Kesuburan


(4)Vitamin E

Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(5)Zink

Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(6)Alfalfa

Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

Kita merancang, Allah jua yang menentukan segala...tapi kita perlu berusaha kan..



I'm Your Shaklee Independent Distributors

Syuzie 1004442
0199492811

Sunday, October 13, 2013

Supplement yang boleh membantu bagi suspek kes DENGGI

Assalammualaikum.......

Hari ni saya nak berkongsi seseuatu dengan semua.........sharing is caring......:)

Demam Denggi semua takut dengar...ialah sebab demam denggi ni boleh membawa maut........lebih2 lagi klu kena pada org yg kiter sayang n kenal.........

Dalam shaklee ada supplement yg boleh membantu bagi org yg terkena demam denggi....Insyaallah...kiter berusaha tuhan yang menentukan segalanya......

nak kongsi sesuatu.........


"Dengue is a viral infection. The best solution to combat viral infection is vit c..u can take up to 2g/day of vit c if u're in the middle of infection.otherwise, as a maintenance, 500mg is the gud choice!


Dengue makes your body dehydrated.your water in the body goes to the 3rd space.its very important for u to get well hydrated during dengue fever.drinks wih high osmolarity keeps the volumes longer in the blood vessels.as for these, performance drink is the best choice!



For nutriferon, it may boost up your immune system.u can get dengue anyway if your immune system already tiptop BUT the mild one.that's the difference 



Pasal ambik darah selalu tu, itu bukan kayu ukur how severe dengue it is. We took blood to monitor the hematocrit level. Hematocrit level shows how your hydration status are.



Just remember that dengue fever's critical period is not during the fever BUT during 48hrs after fever resolved!"



Antara supplement yg boleh membantu.......



Performance......

Ia terbukti secara klinikal  dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air. 
- Menyediakan tenaga karbohidrat bagi tubuh
- Mengekalkan imbangan cecair tubuh dan elektrolit bagi mengelakkan penyahidratan
Ia sesuai utk seisi keluarga
Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta dan berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.



Nutriferon


 - Meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari. 

- Interferon mampu meransang dan meningkatkan secara keseluruhan sist. Imun tubuh.
 

- Melindungi dari influenza. 
   *Melindungi dengan berkesab drpd virus, microb termasuk selesema, flu, alergi dan influenza.

- Meringankan stress dan kelesuan.

   *Meringankan kemudaratan yg disebabkan keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup sibuk.







Vitamin C (Untuk Dewasa)




Vitamin C (Untuk Kanak2) 


Teknologi penghasilan Vitamin C Shaklee adalah sustained release.Kenapa perlu teknologi sustain release? Sebab vitamin c mudah musnah,bersifat larut air dan tidak dapat disimpan lama dalam badan. Sustained release adalah teknologi yang membantu Vitamin C untuk kekal lama dalam badan dimana hanya 100mg vitamin C dilepaskan ke dlm badan setiap sejam. 

- Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren.

- Vitamin C Shaklee lengkap dgn bioflavonoid (bahan penting yang membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik).. dan vitamin C shaklee semulajadi tanpa bahan pewarna atau perisa tambahan



Ini antara supplement2 yang diperlukan untuk org yg terkena demam denggi....

performance drink seperti air 100 plus......tapi kandungannye lebih bagus.....

Untuk keterangan lanjut just pm me

I'm your Shaklee Independent Distributors
Syuzie 1004442
0199492811